Завершили педагогічну практику за професійним спрямуванням здобувачі наукового ступеня доктора філософії 2019 року вступу зі спеціальності 061 «Журналістика» факультету ІФСК СумДУ. 

За чотири тижні дослідники журналістики «приміряли» на себе різні ролі. Пригадали студентські роки, побувавши на лекціях своїх наукових керівників, випробували себе як викладачі, провівши власні відкриті заняття.

Практика стала чудовою нагодою для кожного отримати поради, здобути навичики, випробувати себе у викладацькій діяльності. На онлайн заняттях, які «відвідали» практиканти, можна було «підгледіти» і «підслухати» прийоми роботи зі студентами. Так, Лілія Дяговченко й Тетяна Мостіпан «побували» на заняттях з дисципліни «Науковий практикум зі спеціальності» для магістрантів спеціальності «Журналістика» першого року навчання. Викладач – доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри журналістики та філології факультету ІФСК СумДУ Олена Ткаченко.

На лекціях і практичних з дисципліни «Теорія, методика і практика журналістської творчості» (викладач – доктор наук із соціальних комунікацій, доцент Володимир Садівничий) «побували» Олександр Горда і Вікторія Сучкова.

– Практика була дійсно корисною. Нам довелося перевіряти завдання, виконані студентами, навіть оцінювати їх, аргументувати кожну оцінку. Дуже хвилюючим моментом стала відкрита лекція перед аудиторією. Особисто я вдячна рідній кафедрі за організацію практики та можливість плідно попрацювати, – говорить Вікторія Сучкова.

Заняття з дисципліни «Телерадіовиробництво» (викладач – керівник навчальної телестудії Раїса Стоян) «відвідав» Андрій Ващенко.

Для того щоб відчути на собі усю відповідальність і багатогранність викладацької роботи, аспіранти підготували власні відкриті заняття. Це був дуже корисний досвід для самих практикантів, а також для студентів, які на одне заняття отримали нового наставника. Для студентів першого курсу Тетяна Мостіпан та Лілія Дяговченко провели тренінг «Факт у журналістському тексті». На ньому всі охочі дізналися про основні правила роботи з фактами в журналістиці, навчилися відрізняти факти від суджень, збалансовано висвітлювати конфліктні ситуації, дотримуючись журналістських стандартів.

Викладач Машинобудівного фахового коледжу СумДУ, аспірантка Ірина Вірченко продемонструвала власні педагогічні прийоми, запросивши колег на відкрите практичне заняття для студентів 3-го курсу машинобудівного коледжу.  Тема – «Елементи апарату навчального видання. Особливості редакторського аналізу передмови». Дисципліна – «Редагування навчальної та довідкової літератури».

Лекції з «Теорії, методики і практики журналістської творчості» на теми «Формування громадської думки. Роль ЗМІ» та «Користувацький контент,  його використання журналістами» провели Вікторія Сучкова й Олександр Горда.

«Творчі та технічні правила відеоредагування в монтажній програмі  Adobe Premiere Pro» – тема лекційного заняття, яку презентував студентам 3-го курсу спеціальності «Журналістика» Андрій Ващенко. Аспірант зупинився на технічних інструментах вищезазначеної програми, типах та принципах нелінійного монтажу тощо.  

Для того щоб знати усі тонкощі навчального процесу в університеті, аспіранти ознайомились з освітніми програмами, принципом розробки силабусів навчальних дисциплін та методичного забезпечення.

- Приємно відзначити, що аспіранти продемонстрували інноваційні методики проведення занять. Напрочуд вдалими був зв’язок  з аудиторією. Усе це засвідчує високий рівень їх професійної підготовки, – зазначила завідувач кафедри журналістики та філології, професор Олена Ткаченко.

Працюючи над темами дисертаційних досліджень, здобувачі наукового ступеня доктора філософії журналістського спрямування накопичують безліч цікавих і корисних знань. Від їхньої педагогічної майстерності залежатиме, чи зможуть вони передати ці знання майбутнім фахівцям-журналістам. Наші аспіранти точно зможуть, особливо після такої насиченої практики!

 

 

Сумський державний університет,
вул. Римського-Корсакова,2,
м. Суми, Україна, 40007

Контакти для екстреного зв'язку
Інша контактна інформація
Доступ до публічної інформації